Els motius de la tria

El llibre que he triat per a fer el treball de l’assignatura d’assaig és Digues que m’estimes encara que sigui mentida, de Montserrat Roig.

Després de comentar a classe els llibre proposat per al segon treball en vaig preseleccionar tres: Mentre Parlem: fragments d’un diari iniciàtic, d’Enric Sòria; Digues que m’estimes encara que sigui mentida, de Montserrat Roig; i Sagitari, de Joan Fuster. Per què aquest tres entre una llista de més de vint obres? No sabria dir-ho ben bé; pel que es va comentar a classe, pel que havia sentit a parlar dels autors, per suggerències de companys que coneixien els llibres.

Em vaig decidir a anar a una llibreria i tenint els tres llibres en la mà, fullejant-los i llegint la contraportada, decidir-me. Però no fou tan fàcil com això: per desgràcia, a la majoria de llibreries no tenen gran oferta d’obres en català, així que després de recórrer quatre llibreries diferents a València sense que tinguessin cap de les tres, vaig enviar ma mare a una llibreria de Castelló, on tenien Digues que m’estimes encara que sigui mentida. Així doncs, que haja elegit aquesta i no una de les altres dues és pura casualitat.

Ara, amb el llibre a la mà, valore aquesta casulitat com a positiva, perquè el que he llegit m’ha agradat molt. I a més, això m’ha donat la possibilitat de fer el treballs amb dues companyes, amb qui crec que gaudiré de la lectura compartida de l’obra.